بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست ؟

SMM که مخفف Social Media Marketing می باشد به معنای بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده از بسترهای رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان برای ایجاد برند شما ، افزایش فروش و ارتباط با مشتری است. به طور کلی بازاریابی شبکه های اجتماعی به تولید محتوای عالی ، پروفایل شبکه های اجتماعی شما ، گوش دادن به مخاطبان و درگیر کردن آنها ، تجزیه و تحلیل نتایج و تبلیغات رسانه های اجتماعی است.

عمده ترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی بین المللی ( در حال حاضر) تلگرام ، اینستاگرام ، توئیتر ، یوتیوب ، لینکدین و.. و رسانه های اجتماعی ایرانی ( درحال حاضر ) سروش ، آپارات ، ایتا ، بله و... می باشد .

همچنین طیف وسیعی از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی وجود دارد که به کسب و کارها کمک می کند تا از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ذکر شده در بالا بهره ببرند. به عنوان مثال در پنل های سوشال مکس کلیه ابزارهای تبلیغاتی ، افزایش آمار و مدیریت صفحات شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار گرفته که می تواند به بازاریابی شبکه های اجتماعی و موفقیت شما در این زمینه کمک کند . چه بخواهید یک برند بسازید و چه تجارت خود را گسترش دهید ، ما می خواهیم به شما در موفقیت کمک کنیم.

مروری سریع بر بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی ابتدا با انتشار شروع شد. مشاغل شروع به اشتراک گذاری محتوای خود در شبکه های اجتماعی برای ایجاد ترافیک بر روی وب سایت های خود و افزایش فروش شدند اما رسانه های اجتماعی هم اکنون بیش از آنکه فقط مکانی برای انتشار محتوا باشند به بلوغ رسیده است.

امروزه مشاغل از شبکه های اجتماعی به روش های مختلفی استفاده کنند . به عنوان مثال ، مشاغلی که میخواهند بدانند مردم در مورد برند تجاری آن ها چه می گویند مکالمات شبکه های اجتماعی و پاسخ به موارد ذکر شده (گوش دادن و تعامل رسانه های اجتماعی) را کنترل می کنند. مشاغلی که می خواهند نحوه عملکرد خود را در رسانه های اجتماعی درک کنند ، با ابزار تجزیه و تحلیل (تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی) ، دسترسی ، تعامل و فروش خود را در رسانه های اجتماعی تجزیه و تحلیل می کنند. مشاغلی که می خواهند در مقیاس وسیعی مخاطبان خاص خود را بدست آورند ، تبلیغات بسیار هدفمندی در شبکه های اجتماعی ( تبلیغات و افزایش آمار شبکه های اجتماعی ) اجرا می کنند.


در ادامه به پنج اصل برای فعالیت در شبکه های اجتماعی می پردازیم.


1. استراتژی

قبل از اینکه به شبکه اجتماعی وارد شوید و چیزی را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید ، بیایید یک قدم به عقب برگردیم و به تصویر بزرگتر نگاه کنیم. اولین قدم این است که به استراتژی شبکه های اجتماعی خود فکر کنید.

اهداف شما چه هستند؟ چگونه رسانه های اجتماعی می توانند به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کنند؟ برخی از مشاغل از رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی مردم از نام تجاری خود استفاده می کنند ، برخی دیگر از آن برای هدایت بازدید و فروش وب سایت استفاده می کنند. رسانه های اجتماعی همچنین می توانند به شما کمک کنند تا پیرامون نام تجاری خود تعامل ایجاد کنید ، یک جامعه ایجاد کنید و به عنوان یک کانال پشتیبانی از مشتری برای مشتریان خود باشد.

می خواهید روی کدام شبکه های اجتماعی تمرکز کنید؟ توجه داشته باشید که ممکن است برخی از شبکه های اجتماعی مناسب برند شما نباشد ولی باید به این هم توجه داشته باشید نباید از شبکه های اجتماعی که شما را به موفقیت می رساند غافل شوید. ما در سوشال مکس به شما کمک میکنیم تا در شبکه های اجتماعی مناسب با برند شما فعالیت قوی و فروش عالی داشته باشید .

می خواهید چه نوع محتوایی را به اشتراک بگذارید؟ چه نوع محتوایی مخاطب مورد نظر شما را به بهترین وجه جذب می کند؟ تصاویر ، فیلم ها یا پیوندها؟ محتوای آموزشی است یا سرگرمی؟ یک مکان خوب برای شروع ایجاد یک شخصیت بازاریابی است که به شما کمک کند به این سوالات پاسخ دهید. شما همیشه می توانید استراتژی خود را با توجه به عملکرد پست های خود در شبکه های اجتماعی تغییر دهید.


2. برنامه ریزی و انتشار

بازاریابی شبکه های اجتماعی برای مشاغل کوچک معمولاً با حضور مداوم در شبکه های اجتماعی آغاز می شود. بیش از سه میلیارد نفر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. با حضور در شبکه های اجتماعی ، به برند خود فرصتی می دهید تا توسط مشتریان آینده خود کشف شود.

انتشار در شبکه های اجتماعی به سادگی اشتراک پست وبلاگ ، تصویر یا فیلم در بستر رسانه های اجتماعی است. شما باید قبل از انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید و پست ها را در زمان مناسب و با شرایط مناسب با صفحه اجتماعی خود منتشر کنید. ما در سوشال مکس به شما کمک میکنیم که بهترین زمان پست گذاری ، نیاز مشتریان و.. را شناسایی کنید و به بهترین شکل ممکن در شبکه اجتماعی خود تولید محتوا داشته باشید.


3. گوش دادن و مشارکت ( ENGAGEMENT )

با رشد کسب و کار و شبکه های اجتماعی شما ، گفتگوها درباره نام تجاری شما نیز افزایش می یابد. افراد در مورد پست های شما در شبکه های اجتماعی نظر خواهند داد ، شما را در پست های خود در شبکه های اجتماعی منشن می کنند یا مستقیماً به شما پیام می دهند، حتی ممکن است افراد بدون اطلاع به شما ، در مورد برند شما در شبکه های اجتماعی صحبت کنند. بنابراین شما می خواهید مکالمات شبکه های اجتماعی درباره نام تجاری خود را کنترل کنید. اگر نظر مثبتی باشد ، فرصتی برای لذت بردن از آنها خواهید داشت. در غیر این صورت ، می توانید پیش از وخیم تر شدن این موضوع را کنترل کنید و شرایط را اصلاح کنید.

می توانید به صورت دستی تمام اعلان های خود را در همه شبکه های اجتماعی بررسی کنید اما این کارایی ندارد و در صورتی که در یک پست شما را منشن نکرده باشند شما نمی توانید آن را به سادگی مشاهده کنید.

مشارکت ( ENGAGEMENT ) چیزی فراتر از بازاریابی است. این امر به شما کمک می کند تا وقتی مسائل به هم می ریزد ، مکالمه را ادامه دهید و مشکلات را حل کنید.


4. تجزیه و تحلیل

در این راه ، چه در حال انتشار محتوا چه درحال درگیر شدن در شبکه های اجتماعی باشید ، می خواهید بدانید که بازاریابی در شبکه های اجتماعی شما چگونه است. آیا بیشتر از ماه گذشته در شبکه های اجتماعی به افراد بیشتری دسترسی پیدا کرده اید؟ چند بار نظر مثبت در ماه می گیرید؟ چند نفر از هشتگ برند شما در پست های خود در شبکه های اجتماعی استفاده کردند؟


شبکه های اجتماعی سطح ابتدایی چنین اطلاعاتی را ارائه می دهند. برای به دست آوردن اطلاعات تجزیه و تحلیل دقیق تر یا مقایسه راحت بین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، می توانید از طیف گسترده ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی استفاده کنید که ما در سوشال مکس ابزارهای مورد نیاز شما را ارائه کرده ایم.

ما می خواهیم پست های برتر سال خود را بشناسیم ، می خواهیم بدانیم چه محتوایی در آن پست ها وجود دارد ، بنابراین از این طریق می توانیم مدل بهتری را تولید کنیم به این منظور می توانیم از ابزار های تحلیل و آنالیز سوشال مکس استفاده کنیم.

همانطور که می دانیم ، هرچه تعامل بیشتری در اینترنت داشته باشیم ، بیشتر به فروش احتمالی ترجمه می شود ، یا کسی از درهای ما عبور می کند ، یا وب سایت ما را بررسی می کند.


5. تبلیغات

وقتی بودجه بیشتری برای رشد بازاریابی در شبکه های اجتماعی در اختیار دارید ، زمینه ای که می توانید در نظر بگیرید تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. تبلیغات در شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد مخاطبان بیشتری نسبت به کسانی که شما را دنبال می کنند ، داشته باشید.


امروزه شبکه های اجتماعی بسیار قدرتمند هستند که می توانید دقیقاً مشخص کنید که تبلیغات خود را برای چه کسی نمایش دهند. شما می توانید مخاطبان هدف را بر اساس اطلاعات جمعیتی ، علایق ، رفتارها و موارد دیگر ایجاد کنید.

هنگامی که یکباره کمپین های تبلیغاتی شبکه های اجتماعی زیادی را اجرا می کنید ، می توانید از یک ابزار تبلیغاتی شبکه های اجتماعی برای ایجاد تغییرات عمده ، پردازش خودکار و بهینه سازی تبلیغات خود استفاده کنید.


در پایان به شما پیشنهاد میکنیم اگر قصد دارید فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی شروع کنید و یا فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید با کارشناسان ما ( که دوستان شما هستند ) در ارتباط باشید تا یکی از بهترین ها باشید .

نظر خود را با ما در میان بگذارید